vrijdag 31 mei 2013

Colleen: mijn werk als huishoudelijke hulp.

Mijn werk als huishoudelijke hulp. 
Hoi allemaal, ik wil jullie wat vertellen over mijn baantje. Ik werk vijf dagen in de week als huishoudelijke hulp. Wil je weten wat ik te vertellen heb over mijn werk? Lees dan snel verder .. 
Als eerste wil ik jullie vertellen hoe ik aan mijn baantje ben gekomen. Ik heb gesolliciteerd via internet om als vakantiekracht aan het werk te gaan. Omdat ik echt op zoek was naar een vaste baan heb ik na de vakantie gevraagd of 
ik mocht blijven. En zodoende werk ik nu al bijna alweer een jaar als huishoudelijke hulp!  



                                                          
Afbeelding


Mijn taak als huishoudelijke hulp is om bij mensen thuis hulp te bieden bij het huishouden. Klinkt logisch toch? Ik maak dan dus vooral schoon bij de mensen thuis en een praatje maken hoort er ook bij. Je hebt geen opleiding nodig voor dit werk maar het is zeker niet voor iedereen weggelegd. Het is handig als je weet hoe stofzuigen in zijn werk gaat en je moet het niet erg vinden om vooral bij ouderen thuis over de vloer te komen. 
Ik ben erg blij met mijn baantje omdat ik zelf tijdens het schoonmaken lekker kan dagdromen en graag zelfstandig bezig ben. Ook vind ik het leuk om een praatje met de mensen waarbij ik schoonmaak te maken.  Ik werk in de buurt dus ik fiets heen en weer tussen de adressen en mijn eigen huisje. Hieronder zet ik een paar  voor- en nadelen voor jullie op een rijtje: 
De voordelen kunnen zijn: 
  • Flexibele werktijden (denk aan: van 09:00-12:00 & 13:00-16:00) 
  • Dichtbij huis werken 
  • Zelfstandig werken  

De nadelen kunnen zijn: 
  • Je maakt op je werk schoon en thuis moet je ook nog eens schoonmaken 
  • Niet altijd vaste cliĆ«nten om bij te werken 
  • Sommige schoonmaak taken zijn minder leuk om uit te voeren 
                                                                                                       Afbeelding 

Lijkt het jullie iets om ook te gaan werken als huishoudelijke hulp?  Hebben jullie nog vragen over het werk? vraag maar raak! 

Liefs, Colleen. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten