donderdag 30 mei 2013

Kirsten's favorite breakfast.



Net als sommige andere meiden ben ik nu het weer wat beter wordt op mijn voeding aan het letten en daarom zal ik jullie iets over mijn favoriete ontbijt gaan vertellen. Ik maak het meestal alleen klaar wanneer ik vrij ben.





Mijn favoriete ontbijt is yoghurt met muesli en fruit. Het is lekker, gezond en je raakt er ook vol van. Het maken ervan duurt niet lang en je hebt een lekkere resultaat. Het fruit wat je erin doet kun je zelf bepalen aan wat jij lekker vind. Zelf doe ik er meestal aardbeien, kiwi, frambozen, banaan, stukjes peer of appel erin. Zelf begin ik altijd met eerst een beetje yoghurt dan muesli weer een beetje yoghurt en muesli en dan het fruit. Soms doe ik er nog stukjes pure chocola overheen of amandelen.


Recept voor 1 persoon

Ingrediƫnten
• Fruit ongeveer 100 gram
• Magere yoghurt, 150 ml
• Muesli, 2 eetlepels
• Honing, 1 eetlepel

BereidingswijzeMaak het fruit schoon. Verdeel de yoghurt en de muesli in een schaaltje. Schep het fruit erop en druppel als laatste de honing er overheen.


Voedingswaarde

Dit recept bevat per portie
• 190 kcal
• 34,0 gram koolhydraten
• 9,0 gram eiwitten
• 2,0 gram vetten



Dit is natuurlijk een voorbeeld van een recept je kan het natuurlijk allemaal zelf bepalen van hoe je het wilt hebben en met welke indeling.


Natuurlijk hoef je het niet alleen als ontbijt te gebruiken als toetje kan het natuurlijk ook. Ik ben benieuwd met welk fruit jullie het zullen klaar maken.

Liefs, Kirsten

Geen opmerkingen:

Een reactie posten