vrijdag 7 juni 2013

Velvet Nails





Velvet nails! Misschien heb je er ooit wel eens van gehoord, want het is de laatste tijd een trend op nagellak gebied. Hiervoor hadden we de caviar nails (de kleine balletjes die je op je nagels kunt plakken) en nu is het een soort fluweel wat je op je nagels kan strooien waardoor je aaibare nagels krijgt! Als je benieuwd bent lees dan gauw verder!




Wat heb je nodig voor velvet nails?
- een basecoat 
- nagellak in de kleur van het fluweel
- 'velvet' (fluweel) voor op je nagels, te koop bij verschillende eBay verkopers (klik hier en hier) en bijvoorbeeld van het merk Ciate wat je bij Sephora en Douglas kunt kopen
- een krant/papiertje waar je op kunt rotzooien
- nagels!


Begin met een basecoat om je nagels te beschermen! Ik gebruik de Nail Hardener Extra Strong van Herome als basecoat.


Daarna lak je je nagels in de kleur van het fluweel. Ik gebruik hier 'Tart Deco' van Essie omdat mijn fluweel oranje is.


Direct nadat je je nagels hebt gelakt moet je het fluweel erop doen, anders droogt je nagellak. Dit moet dus snel gebeuren, zorg daarom dat je alles al hebt klaargezet. Ik heb gewoon met m'n rechtervingers geprobeerd het er een beetje normaal op te krijgen, maar je kunt het ook met een pincet of iets dergelijks erop doen. En leg een krant of papiertje onder je hand, voorkomt veel rotzooi!


Wat nog overblijft, kun je weer terug in het bakje doen.


En daarna zag het er zo uit! Alle fluweel zit hier nog redelijk op z'n plaats, maar...



Na een aantal uurtjes zag het er zo uit. Je ziet dat het op alle nagels al voor het grootste deel weg is. Misschien had ik nog sneller nadat ik mn nagels had gelakt het fluweel erop moeten doen, maar ik vrees gewoon dat dit er echt niet langer dan 1 dag mooi uit blijft zien. Alhoewel ik het wel een superleuk effect vind geven, is het voor mij denk ik niet voor herhaling vatbaar. Leuk om een keertje te proberen, maar daar blijft het ook bij! Hebben jullie al eens velvet nails geprobeerd? En wat vonden jullie ervan? Ben erg benieuwd! 

1 opmerking:

  1. Oeh zoveel vliegend oranje spul-dat is wel erg lastig. Het ziet er wel gaaf en apart uit maar functioneel is het niet echt denk ik.

    BeantwoordenVerwijderen