dinsdag 21 mei 2013

Studietip: Toerisme Frontoffice Manager.



Aangezien hier ook meiden artikels lezen die nog bezig zijn met hun middelbare school of meiden die een andere studie willen, leek het ons handig om wat informatie over onze studies hier te plaatsen. Ik ga jullie wat meer vertellen over de studie Toerisme Frontoffice Manager





Toen ik in het laatste jaar zat van mijn middelbare school opleiding (VMBO) moest ik ook een keuze maken welke studie ik daarna wilde volgen. En dat was lastig, want er waren zoveel leuke studies. Uiteindelijk zat ik te twijfelen tussen drie studies: Kinderopvang, Vrede en veiligheid (marine) en Toerisme. Kinderopvang viel al snel af bij mij. Daarna was het een keuze maken tussen de andere twee. Voor de marine had ik al een meidenvaardag gevolgd en over de studie toerisme had ik al genoeg informatie gekregen van mijn zus. Al snel wist ik dat Toerisme beter bij me zou passen en dus maakte ik die keuze ook.


 In mijn eerste leerjaar van de studie zat ik in een klas waar je nog kon kiezen tussen reizen en frontoffice. Het verschil tussen die twee is dat je met reizen meer werk zal vinden op een reisbureau of een touroperator in Nederland en met frontoffice meer werk in hotels in binnen- en buitenland of touroperators in het buitenland. We kregen in het eerste jaar gewoon uitleg over alle vakken van reizen én frontoffice. Uiteindelijk heb ik voor frontoffice gekozen, omdat dat meer bij me past dan een baantje op een reisbureau.

 Tijdens deze opleiding leer ik voornamelijk veel over het werk van een receptioniste in een hotel. We leren alle afkortingen die je in hotels kan vinden en ook hoe alle medewerkers heten en welke taken ze hebben. Het is veel werk, maar wel erg handig om te weten. Ook krijgen we speciale lessen waarin we de taken van hostessen en reisleiders leren en ook het verschil tussen die twee. Een hostess blijft op één plaats en een reisleider verplaatst zich steeds naar andere plaatsen. Hierbij moeten we vaak ook presentaties maken, zoals een welkomstbijeenkomst en een informatiebijeenkomst. We krijgen ook erg veel topografie over verschillende landen. Dat is altijd erg veel om te leren, maar het is handig als je het eenmaal weet. En we leren hoe je in een vvv/anwb winkel werkt.

Weheartit


 Nu zul je wel denken, krijg je dan helemaal geen andere vakken zoals talen? Jawel, dat hebben we ook. Ik heb vijf talen, inclusief Nederlands, die ik moet kennen. De talen die ik leer zijn: Frans, Engels, Spaans en Duits. Het lijkt misschien veel, maar over het algemeen valt het allemaal wel mee. Soms is het even moeilijk om alles in je hoofd te krijgen, maar als je het eenmaal kent, is het geen probleem. En natuurlijk krijgen we ook economie en rekenen.

weheartit

 Dit was een beetje mijn verhaal over de studie die ik doe. Het is een drukke opleiding, maar ik heb er zeker geen spijt van. Ik hoop dat ik jullie goed heb kunnen informeren en als er nog vragen zijn, mail ze gerust!

 Liefs, Carlissa.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten