woensdag 29 mei 2013

Vakantiebestemming Cochem


Aangezien de zomer alweer bijna begint en iedereen weer bijna vakantie heeft, is het natuurlijk leuk om een aantal vakantiebestemmingen te plaatsen die je zeker moet gaan bezoeken. Deze keer ga ik jullie wat meer vertellen over Cochem.





Cochem is een plaatsje gelegen aan de rivier de moezel in Duitsland. Het ligt in de buurt bij de wat grotere plaats Koblenz. Er zijn hier een aantal hotels en pensions, maar ook het grote vakantiepark Ferienresort Cochem van Roompot.

In Cochem zelf staat de Reichsburg, ook wel sprookjeskasteel genoemd. Als je hier naar toe wil, ga je via een steile weg naar boven. Boven is er een museum en heb je een prachtig uitzicht over de moezel. Niet alleen de Reichsburg is leuk in Cochem, maar ook het gezellige marktplein. Deze heeft een mooie fontein en vakwerkhuizen. Langs de brug bij de moezel heb je vele winkels, restaurants, hotels en mooie tuintjes.

                                            Weheartit


Je kan ook een bezoek brengen aan Klottener Wildpark. Dit ligt erg dichtbij Cochem, maar hoort wel bij het plaatsje Klotten. Het is een dierenpark en attractiepark in een.  Dit is erg leuk voor jonge kinderen, maar ook voor meiden van onze leeftijd. Er is genoeg te doen voor jong en oud.

google

Natuurlijk kan je ook op stap in Cochem. Ze hebben er verschillende kroegen waar je gezellig wat kunt gaan drinken. Ik raad je Willy en Level Seven aan. Voor de meiden die vaak naar een Irish Pub gaan, hier hebben ze die ook!



Ik zelf ga hier over twee weken stage lopen, dus dan houd ik jullie op de hoogte van wat ik hier allemaal ga doen. Dit kun je dan lezen bij Lifestyle!
Hopelijk heb ik jullie genoeg kunnen vertellen en als er nog vragen zijn, hoor ik het graag.

Liefs,
Carlissa

Geen opmerkingen:

Een reactie posten