zondag 2 juni 2013

Nike Performance Lunar Eclipse +2




Woehhh mijn hardloopschoenen! Al een tijdje liep ik op simpele H&M sportschoenen en ik vond het wel tijd worden om het wat professioneler aan te pakken. Deed ik mijn voeten ook een erg groot plezier mee! Benieuwd naar meer foto's en mijn ervaring met deze schoenen?






Deze Nike hardloopschoenen zijn speciale demping schoenen. Ze beschermen je voeten tegen de klap die je voeten iedere keer moeten verduren wanneer jij ze op de grond zet. Als je voeten niet beschermd worden tegen die klappen, liggen blessures al snel op de loer. Als je gaat beginnen met hardlopen, koop dan dus goede hardloopschoenen! Eigenlijk is het ook noodzakelijk dat je voeten laat opmeten bij een speciale hardloopzaak, maar ik kon gewoon niet wachten om deze schoenen te kopen dus heb dat meten maar achterwege gelaten. Ik heb geluk dat deze schoenen wel geschikt zijn voor mijn voeten, maar voor hetzelfde geld had ik schoenen binnen gehaald waarmee ik enorme blessures zou oplopen. Zo'n meting bij een speciale zaak is dus eigenlijk wel nodig! Iedereen heeft namelijk een ander type voet, en de medewerkers bij zo'n hardloopspeciaalzaak kunnen je dan meteen aan de juiste hardloopschoenen helpen die geschikt zijn voor de vorm van jouw voet. Je moet dan een stukje op een loopband lopen, en aan de hand daarvan bekijken ze je looptechniek en de vorm van je voeten.


Ik heb deze hardloopschoenen nou voor ongeveer een maandje, en ik ben er heel tevreden over. Ze lopen heel licht en beschermen mijn voeten ook goed. Ik heb deze schoenen voor €104,95 bij Zalando gekocht. Voor een goede hardloopschoen kom je al snel tegen de €100 aan. Op Zalando hebben ze trouwens een heel groot aanbod aan hardloopschoenen, dus als je op zoek bent zou ik daar sowieso even een kijkje nemen! Maar, vergeet niet je voeten eerst bij een hardloopspeciaalzaak te meten, essentieel!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten